Földön, vízen, két keréken

Vezetett gyalogtúra

A Nagy-kőszikla meghódítása / Fotós túra

Helyszín: Csattogó völgy, INFO pont

Tematikus fotós túra, amely során a természetfotózás szerelmeseit várjuk, hiszen az egész túrát fotós szemmel fogjuk bejárni.

Túránk során Kismarosnak a Börzsönyligeti nyaralórészét járjuk körbe: megyünk szurdokvölgyben, kaptatunk ligetes erdőben, körbenézünk vadvirágos réteken, végül megcsodáljuk az egyik legszebb kilátást a Dunakanyarra.

A település utcáin baktatunk egyre feljebb, a Szuttai dűlő rövid meredek utcaszakasza után átváltunk a Harkály utcára, majd a Cinke utcán érjük el a Gálhegyi utat. Onnan némi kacskaringóval leereszkedünk a Csömöle-völgybe, ahol a sárga turista jelet követjük. A hűvös és nedves patakvölgyben haladva a Riesner-forrás után kimegyünk az aszfalt útra, majd ismét bevesszük magunkat az erdőbe, ahol kitartóan kaptatunk felfele. A vackor fák jelzik, hogy hamarosan kiérkezünk a Varga-rétekre, ahonnan szép kilátás nyílik a környező hegyekre. A zöld kereszt jelzésen, a rét szélén gyalogolva még az Esztergomi Bazilika kupolájára is rácsodálkozhatunk! A Száraz fák kereszteződésnél balra fordulunk, és a zöld jelzésen elindulunk felfelé, meghódítani a Gál-hegyet. Kb. 2 km-es séta után megpillantjuk a csúcsot jelző betontömböt. Ez után szintben haladunk tovább. Hamarosan elérjük a zöld háromszög jelzést, amelyen gyalogolva megérkezünk túránk fő látnivalójához: a Nagy-kősziklához. A szikla tetején óvatosan közelítjük meg a kilátópontot, ahonnan balra, tiszta időben a Pesti-síkságot is beláthatjuk, jobbra pedig a Dunakanyar hegyeit és településeit csodálhatjuk meg. Amikor már beteltünk a látvánnyal, visszaindulunk a háromszög jelzésen. A zöld jelzést elérve, kb. másfél kilométeres séta után újabb kilátásban gyönyörködünk, majd egy rövid, ámde annál meredekebb szakaszon leereszkedünk a már jól ismert Szuttai dűlő utcához, ahonnan a túra elején megtett úton jutunk vissza a Csattogó-völgybe.

Technikai adatok:

Nehézsége: közepes

Túra hossza: 12 km

Időtartam: 5 óra

Magasság: 345 m

Legmagasabb pont: Gál-hegy (377 m)